Hitta till oss

Hitta till Botkyrka Radio Amatörer, SK0HB

SK0HBs klubblokal ligger i Tullinge, söder om Stockholm, i anslutning till Biograf Sländan

(som f.ö. är Botkyrkas enda nuvarande privatägda biografsalong).

Här finns vårt radioshack och här träffas vi under våra öppet hus-kvällar.

Här finns också en fantastisk samling av biografteknisk utrustning.

Biograf Sländans ägare tillika klubbens hyresvärd är hedersmedlemmen Göran SMØYHL.

Läs mer om biografen, om biograftekniska museet samt boka biobiljetter på https://bio-slandan.se/

Klubbens lokal ligger i den nya friluftstaden Riksten inom det som tidigare var flygflottiljen F18.

Vi håller öppet hus helgfria tisdagar från
klockan 18:00 och fram till ca 21.

Destination: Eklundhovsvägen 22, Tullinge

Latitude: 59.189178 (59° 11' 21'' N)

Longitude: 17.911485 (17° 54' 41'' E)

Lokator: JO89WE

Hitta oss på Google Maps

Hitta hit med SL

Tag pendeltåget till Tullinge station och byt sedan till buss 721 eller 721X mot Riksten och kliv av vid hållplats Riksten (hållplatsen innan rondellen).

Bussresan tar endast 8 till 13 minuter.

På eftermiddagarna avgår en buss ungefär var 10 minut, se gärna SLs reseplanerare för exakta restider från just din plats.

Från busshållplatsen är det sedan endast 500 meters promenad  till Ekelundshovsvägen och Biograf Sländan.

Hitta hit med egen bil

Med egen bil åker du till Eklundshovsvägen 22 i Tullinge och tar sikte på Biograf Sländan.

Parkering finns på framsidan av entrén, på grusplanen bakom biografen eller i bostadsområdet som omger boigrafen. Tänk på att beakta gällande parkeringsregler.